Pages

Sunday, April 3, 2011

Kem Pemilihan ke Jambori dunia di sweden

perrghhh.. akhir nyer balik gak dari kem pemilihan nih di telaga batin. tapi mmg best..
aku pergi ke kem nih dengan bekalan kosong(tak tahu ape-ape) tentang pengakap. lepas pergi kem nih, barulah boleh paham dengan pengakap seperti persetiaan,undang-undang, kawad, ikatan dan simpul dan banyak lagi.. yer laa, mase sekolah rendah memang tak aktif dengan pengakap,sekolah swasta tu sekadar pakai uniform jer. ilmu pengakap memang tak ada lansung, sehingga laa ke sekolah menengah, aku tak ambik tahu pom pasal pengakap ni.

selepas dapat tahu cikgu nk hantar ke kem pemilihan nih, baru laa aku sibuk nak tahu tentang pengakap dengan bantuan kawan aku, Hazeq Syamil. boleh la ingat lam sehari, tapi selepas tu da lupe da...

mase nak pergi ke kem. aku terus cari maklumat lam internet lalu print. boleh gop bace sikit..heheh
mase kat kem, sumer ujian tak lulus(ape nak jadi daa), ade harapan ker nak pergi sweden??
tapi ape yang penting,aku sudah paham dan boleh ingat tentang pengakap..Peace^^

yang menjadi persoalan sekarang ini, jika aku terpilih. lepas aku balik terus ade SPM trial exam, penting tuh..... yang kedua aku ke jambori akan berpuase ramadhan selama 5 hari rase-rase nyer yang waktu siang lebih panjang dari malam, (awwww.. da lerr banyak aktivit, kene puase pulak)
ape-ape pom, harapan aku harap dapat pergi ke sweden

3 comments:

  1. Gi jaoh2 buat pa? Qoberang pon ada Sweden ah.. ^^

    ReplyDelete
  2. Ahaha...sweden kat koberang bes gok!! Tplih ke dok.. Bersyukur je..DIA lbh thu

    ReplyDelete